Veel gestelde vragen

Is Handmadebeads aangesloten bij een consumenten organisatie?
Handmadebeads is aangesloten bij Webshop Keurmerk, en heeft een officiele certificering ontvangen. 
Hiermee wordt direct aangegeven dat Handmadebeads voldoet aan alle gestelde normen en dat er gehandeld word volgens de gedragscode. 
Voor u als consument betekent dit dat u prettig en vooral veilig bij Handmadebeads aankopen kunt doen.


Heeft Handmadebeads een veilig orderproces (SSL )
Het gehele ordertraject bij Handmadebeads is beveiligd met Secure Socket Layer (SSL). Op het moment dat u als klant van de winkelwagen naar het orderproces gaat, schakelt automatisch de pagina om naar een SSL verbinding (1024 bits) en securearea.eu. Dit kunt u ook bovenin in uw adresbalk zien. Het adres begint met https:// en u zult of onderin het venster of naast de adresbalk een sleuteltje zien. De verbinding kan daardoor dus niet "afgeluisterd" worden.


Hoe lang duurt het voordat ik mijn bestelling ontvang?
Na de verwerking van uw betaling streeft Handmadebeads ernaar om uw bestelling binnen één werkdag te verzenden. Indien een artikel onverhoopt niet op voorraad is en door ons besteld moet worden, dan kunnen hier twee tot drie werkdagen bij komen. U ontvangt een email bij elke status wijziging van uw bestelling, incl zodra uw bestelling verzonden wordt.

 
Hoe weet ik of mijn bestelling door jullie ontvangen is?
Als Handmadebeads uw bestelling heeft ontvangen dan ontvangt u altijd een bevestigings email. Heeft u geen bevestigings email ontvangen, controleert u dan a.u.b. of onze mail in uw postmap ongewenste email terecht is gekomen. Is dit niet het geval, neemt u dan contact op met de klantenservice middels het contactformulier of telefonisch.
 

Kan ik de status van mijn bestelling volgen?
Ja, nadat u zich heeft aangemeld ontvangt u de inlogcode en wachtwoord. Hiermee kunt u dan inloggen en kunt u de status van uw bestelling volgen. Bij elke wijziging van uw bestelling, zoals het in behandeling nemen en of verzonden, ontvangt u ten alle tijden via uw opgegeven emailadres bericht. Indien u geen mail ontvangt, adviseren wij u uw spam filter te controleren.
 

Kan ik mijn wachtwoord wijzigen?
Ja, dat kan! Als u in uw account klikt op 'accountgegevens' dan kunt u daar uw inloggegevens alsmede andere gegevens aanpassen. Uw accountnaam is uw Email adres.
Hier kunt u uw wachtwoord aanpassen naar een wachtwoord naar uw eigen keuze.
 

Ik heb betaald, maar mijn bestelling staat onbetaald.
Houdt u er rekening mee dat een bankoverboeking niet direct op onze bankrekening zichtbaar is. De ontvangst en verwerking van een bankoverboeking wordt doorgaans binnen 24 uur verwerkt. Betalingen in het weekend en op feestdagen worden pas op de eerstvolgende werkdag door Handmadebeads ontvangen en verwerkt. Indien uw bestelling langer dan deze periode onbetaald staat, dan is er iets mis gegaan. In dat geval verzoeken wij u om contact op te nemen met onze klantenservice.
 

Leveren jullie ook in België, Duitsland en andere landen buiten Nederland?
Ja, Handmadebeads levert ook in België en Duitsland, Frankrijk, UK, Spanje, Portugal enz.


Kan ik een afleveradres afwijkend van het factuuradres opgeven?
Ja, deze mogelijkheid wordt u geboden. U kunt een afwijkend afleveradres aangeven tijdens uw bestelling.


Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?
Een bestelling kunt u altijd wijzigen indien de betaling nog niet verwerkt is. Indien de orderstatus van uw bestelling “in behandeling” of “wacht op leverancier” is, dan is het nog mogelijk om uw bestelling te wijzigen, neemt u in dat geval contact op met de klantenservice middels een email via info@handmadebeads, ons contactformulier of telefonisch.
 
 
Kan ik mijn bestelling nog ongedaan maken?
Indien uw bestelling nog niet door Handmadebeads verzonden is kunt u uw order annuleren en boekt Handmadebeads het volledige bedrag terug op uw rekening. Is uw bestelling reeds verzonden dan kunt u uw order enkel annuleren door de artikelen retour te zenden met behulp van een retourformulier dat u kunt aanvragen bij onze klantenservice. Indien de retour gestuurde artikelen voldoen aan de retourvoorwaarden dan zal Handmadebeads het aankoopbedrag van uw order aan u terug boeken.


Uw bestelling afhalen
Handmadebeads  is een webshop en heeft geen winkel. Wel hebben wij een atelier waar het mogelijk is uw reeds betaalde bestelling af te halen.
 
U kunt op afspraak of op dinsdag tussen 19.00 en 20.30 uur uw bestelling komen afhalen. Wij vragen u om de bestelling te plaatsen en bij het afrekenen te kiezen voor ‘Ideal” of “Paypal”betaling. Uw bestelling staat dan in ons systeem en is betaald. Nadat wij gecontroleerd hebben dat alles voor uw bestelling op voorraad is, nemen wij vervolgens contact met u, om dan een eventuele afhaal afspraak te maken. Tevens kunnen wij uw bestelling dan voor u klaar zetten.



Kan ik een artikel terugsturen?
U heeft ten alle tijde en zonder reden het recht heeft om een product binnen 14 dagen te retourneren/de aankoop te herroepen. Defecte, en verkeerd geleverde artikelen vallen hier buiten. Indien u een verkeerd artikel besteld heeft, of indien u het artikel toch niet nodig heeft, dan kunt u het artikel in de originele verpakking, indien redelijkerwijs mogelijk, en ongebruikt retour zenden. Om retourzendingen snel te kunnen afhandelen verzoeken wij u om via de klantenservice een retourformulier aan te vragen, dit kan via het contact formulier of via info@handmadebeads.nl.
Handmadebeads staat bekend om haar snelle afwikkeling van retourzendingen.



Retourzending, wie betaalt de verzendkosten?
Handmadebeads betaald alleen de verzendkosten indien wij u een artikel sturen dat u niet besteld heeft en dus foutief door ons aan u verzonden óf als het geleverde artikel defect is. In alle andere gevallen zijn de verzendkosten voor u. U dient er dan ook voor te zorgen dat er voldoende porto bijgesloten is voor de verzending wederom naar u toe.



Hoe kan ik een bestelling retour zenden
Indien u een bestelling retour wilt zenden dan zijn de Algemene Voorwaarden hierop van toepassing.

Indien u uw bestelling, of een deel daarvan, retour wilt zenden dan dient u middels het contactformulier of per directe email info@handmadebeads.nl een retour formulier op te vragen. Wij sturen u dan vervolgens een mail met daarin het retourformulier. In het retourformulier kunt u eenvoudig aangeven waarom u wil retourneren en hoe u wilt dat Handmadebeads uw retourzending afhandeld. Door het invullen van het retourformulier kunnen wij uw retourzending snel en efficiënt afhandelen. Nadat u het retourformulier heeft ingevuld verzoeken wij u het formulier uit te printen en met uw retourzending mee te sturen.

De Wet kopen op Afstand is niet van toepassing voor bedrijven. Bedrijven hebben Wettelijk geen recht van herroeping. Indien bedrijven aangeschafte artikelen retour willen zenden dan zijn er meestal wel mogelijkheden u tegemoet te komen. Neemt u daartoe contact op met onze klantenservice.
 

Garantie voorwaarden horloges
De garantie op horloges is 12 of 24 maanden vanaf de aankoopdatum. Dit is afhankelijk van de fabrikant. De garantietermijn staat vermeld bij de gedetailleerde kenmerken van ieder horloge. Tevens staat dit vermeld in het garantiebewijs van het horloge.

Buiten de garantie van horloges vallen de volgende onderdelen:
Het glas
De batterijen
De kroon / de schroef
De kast
De horlogeband

Een defect aan knoppen en/of kronen valt niet onder de garantie. Schade aan knoppen en/of kronen ontstaat namelijk vrijwel altijd door vallen en/of stoten.


Garantie voorwaarden MelanO
Alle MelanO sieraden zijn met de grootste zorg voor u ontworpen en geproduceerd, deson- danks kan het altijd gebeuren dat er fouten in de sieraden voorkomen.
Er wordt door MelanO B.V. op onderstaande zaken garantie gegeven:
• Zwarte vlekken in het zilver
• CZ of edelstenen die los van de zetting/oorbel komen • Kapot/scheef schroefdraad
• CZ steentjes die uit de zilveren Cateye ringen vallen.
Garantietermijn
De garantietermijn van het sieraad betreft tot 24 maanden na aankoop van het artikel.
Uw garantiebewijs
De aankoopbon is het garantiebewijs.
Procedure
Wanneer er problemen zijn met een sieraad adviseert MelanO B.V. de consument om terug te gaan naar het verkooppunt waar het sieraad is gekocht. Zij bekijken het en helpen de consument, indien mogelijk, graag verder.
Buiten garantie vallen:
  • Producten die tekenen van abnormale slijtage vertonen (deuken, ernstige vervor- mingen, aantasting door verzorgingsproducten) of breuk door verkeerd gebruik van de sieraden
  • Producten die zijn aangepast en/of gerepareerd door personen anders dan mede- werkers van MelanO B.V..
  • Normale draagschade als verkleuring door bijvoorbeeld huidzuren en/of parfum.
  • Bij breuk van een ring, hanger, armband wordt indien hier recht op is altijd alleen de ring, hanger of armband vervangen, verlies van elementen bij breuk valt niet on-
    der de garantievoorwaarden.
    Hieronder volgen een aantal tips om goed met de sieraden om te gaan:
  • Bewaar de sieraden in de originele verpakking of in een gewatteerd zakje om kras- sen te voorkomen. Bewaar ook ieder stuk apart.
  • Doe de sieraden af voor het sporten / zwemmen / gebruik van parfum, haarlak, zeep en lotion. Ze kunnen verkleuringen veroorzaken.
  • Hou er rekening mee dat chemisch producten (parfum, medicijnen, etc.) gevolgen kunnen hebben voor de pH-waarde van uw huid, die verkleuring van uw MelanO B.V. sieraad tot gevolg kan hebben.
  • Doe de sieraden pas om na het aankleden, en doe ze weer af voor het uitkleden.
  • Vermijd contact met harde voorwerpen. Harde aanrakingen kunnen deukjes, kras- sen, scherfjes, kristalbreuk en andere beschadigingen veroorzaken. Dergelijke be-
    schadigingen vallen niet onder de uitgebreide garantie van MelanO B.V.
  • Het bolletjes collier is stevig, maar kan kapot, omdat dit geen heel dik collier is.
    Let op dat u nergens achter blijft haken.
  • Wanneer er twee of meer ringen, armbanden of hangers, welke niet van hetzelfde
    materiaal zijn, bij elkaar hangen kunnen er beschadigingen optreden
  • Poets uw sieraden regelmatig met een zachte doek, voor het behoud van de originele glanzende afwerking. 

Garantie voorwaarden MI Moneda
De Mi Moneda sieraden zijn vervaardigd van hoogwaardig Sterling Zilver (925). Om je sieraden zo lang mogelijk mooi te houden, wees er dan zuinig op. Wij geven je alvast een aantal tips om goed met je sieraden om te gaan:

- De munten zijn verzilverd. Om ze mooi te houden, maak je ze regelmatig schoon met een druppeltje zilverdip op beide kanten, even wrijven, afspoelen met water en afdrogen met een droge doek. Let op: dit kan alleen met de silver plated en gold plated munten, niet met de rosegold plated munten! 
- Hou er rekening mee dat chemische producten (parfum, medicijnen) gevolgen kunnen hebben voor de pH-waarde van je huid, wat verkleuring van je Mi Moneda sieraad tot gevolg kan hebben.
- Ga verstandig met je sieraden om, ga bijvoorbeeld niet zwemmen wanneer je je sieraden draagt.

Garantietermijnen:
- Pendanten + Armbanden: 6 maanden garantie op de plating.
- Kettingen + Munten + Leer: 3 maanden garantie.

Bewaar dit garantiebewijs en de aankoopbon goed! Alleen tegen inlevering van de aankoopbon heb je recht op garantie. Beschadigingen vallen niet onder de garantie evenals het breken van de ketting.


Klachten?
Ook als er klachten zijn kunnen klanten op Handmadebeads rekenen. Wij zullen er alles aan doen om die te verhelpen. Dus heeft u een klacht of probleem? Laat het ons dan weten. Handmadebeads zoekt dan zo snel mogelijk naar een passende oplossing. WIJ ZIJN PAS TEVREDEN, ALS U DAT BENT



HMB® Handelsmerk
Handmadebeads HMB® is een geregistreerd handelsmerk. HMB® is de merkhouder en kan optreden tegen anderen die zonder zijn toestemming gebruik maken van zijn merk en haar producten die in eigen beheer gecreeerd zijn, of van een met zijn merk "overeenstemmend teken". 
In artikel 2.20 van het Benelux Verdrag inzake de Intellectuele Eigendom staan de verschillende inbreukgronden. 
U mag dus ook de afkorting HMB® niet gebruiken zonder schriftelijke toestemming van Handmadebeads.
Hulp nodig?

Hulp nodig?